Oltiin tänään Peten ja poikien kanssa Tsaun agilitykisoissa. Tänään oli ykkös- ja kakkosluokat, joten Numbe ja minä kisattiin. Menden ja Peten startit ovat sitten huomenna sunnuntaina. Kaksi rataa kisattiin, joista kaksi nollaa oli todella lähellä...

Ensimmäiseltä radalta kymppi (kielto+kosketus) ja yhdestä kohtaa, muuten puhtaasti mentiin. Nurkassa, katsomon aidan vieressä oli putki ja juuri kun olin Numbea sinne ohjaamassa poika näki IHANAN bortsu-tytön aidan toisella puolella, ohitti putken ja kävi siinä sitten typsylle vähän pokkuroimassa että näin komia Mustilopoika täällä... Voi pentele sanon minä, no rata sujui kaikin puolin sujuvasti ja nopeus sen kun lisääntyy. Kepitkin nopeammat kuin aikaisemmin!

Toinen rata alkoi hienosti ja kepit mentiin taas hieman nopeammin, JES hyvältä näyttää. Tämä rata oli myös sujuva, mutta putkelta hylky väärään päähän. Tällä kertaa minä sössin, kun en kunnolla ohjannut loppuun asti ja vielä sama kohtalon putki kuin aikaisemmallakin radalla. Mutta olen tosi tyytyväinen suorituksiimme, vain yhdessä kohdassa sössittiin, vauhtia on tullut paljon lisää. Hieman Numbe on vielä käsijarru päällä, mutta se johtuu minusta en ihan vielä luota tarpeeksi Pojan osaamisiin. Mutta vapiskaa kanssakilpailijat, myrskyvaroitus on nyt annettu! Ainakin sellainen pieni pyörre... :) 1.11. sitten taas Tsaukkilassa.

Tuomarimme Virran Rauno oli tehnyt tosi sujuvat radat, mutta ei niinkään helpot. Vaikeutta toi vauhdikkaat suorat, jotka eivät tosiaankaan olleetkaan suoria ja taas oli koiran estehakuisuus valttia. Paikalla oli myös tiistai ryhmämme Tassulaisia Katja & Astra ja Henni & Kiia. Molemmista pareista olen ylpeä, kehitystä on tapahtunut ihan huimasti, nyt vaan täytyy edelleen sitä ohjausta hioa niin hyvää tulee:) Tiistaina taas jatketaan hiontaa. AGILITY RULES! -Tuija- ps. kun puhun nopeudesta ja sen lisääntymisestä, tarkoitan siis hallittua nopeutta/yhteistyötä, en juoksunopeutta.